Роз’яснення стосовно перебування платників на 1 –й групі спрощеної системи оподаткування

0
130

Запитання:

Я, приватний підприємець, здійснюю роздрібний продаж товарів у магазині. Чи можу я бути на першій групі єдиного податку? Магазин розташований на ринку.

Відповідь:

До першої групи платників єдиного податку належать фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300 000 гривень.

Торгове місце – площа, відведена для розміщення необхідного для торгівлі інвентарю (вагів, лотків тощо) та здійснення продажу продукції з прилавків (столів), транспортних засобів, причепів, візків (у тому числі ручних), у контейнерах, кіосках, палатках тощо. До торгових місць на ринках не належать магазини та об’єкти ресторанного господарства (п. 1.8 Інструкції щодо заповнення форми державного статистичного спостереження № 12-торг «Про наявність і використання торгової мережі на ринках та реалізацію сільськогосподарської продукції на них», затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 26.07.2005 № 209).

Отже, фізична особа – підприємець, яка здійснює роздрібний продаж товарів в магазині, що розташований на території ринку, не може бути платником єдиного податку першої групи. 

(категорії 107.01 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс»  офіційного веб-порталу ДФС України.) 

Нагадуємо, останній день подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з ІІ кварталу 2016 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік – 16 березня 2016 року (середа). Водночас останній день заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування з ІІкварталу 2016 року – 19 березня 2016 року (п»ятниця).

п. 1.8 Інструкції щодо заповнення форми державного статистичного спостереження № 12-торг «Про наявність і використання торгової мережі на ринках та реалізацію сільськогосподарської продукції на них», затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 26.07.2005 № 209, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.07.2005 за № 942/11222

1.6. Ринок   –   це  створений  в  установленому  порядку  на відведеній  земельній  ділянці  за   рішенням   місцевого   органу виконавчої   влади  чи  органу  місцевого  самоврядування  суб’єкт господарювання або його відокремлений  підрозділ,  функціональними обов’язками  якого  є  надання послуг та створення для продавців і покупців  належних  умов  у  процесі  купівлі-продажу  товарів  за цінами, що складаються залежно від попиту і пропозиції.

Ринки за  часом діяльності можуть бути постійно діючі,  тобто торгівля  на  них  здійснюється  щоденно  чи  в  окремі  дні тижня (місяця),  включаючи  ринки,  що  функціонують не тільки на звітну дату (на 1 січня),  а й ринки,  які тимчасово (не більше 6 місяців звітного року) не працюють у зв’язку з ремонтом чи з інших причин, або сезонні ринки,  які працюють не повний рік, а протягом певного періоду (сезону),  незалежно від того, функціонують вони на звітну дату чи ні; а також можуть бути ринки ранкові та вечірні.

За конструкцією   ринки   можуть   бути  криті,  відкриті  та комбіновані;  за товарною спеціалізацією – з продажу  продовольчих товарів, непродовольчих товарів, а також змішані.

Майданчики з  торгівлі  непродовольчими  товарами  та худобою (проммайданчики), які обладнані на території продовольчого ринку з дотриманням вимог ветеринарно-санітарних правил,  окремими ринками не вважаються.

Торгово-закупівельні пункти   ринку   є   його   структурними підрозділами,  які здійснюють  закупівлю  свіжих  та  перероблених сільськогосподарських    продуктів   у   населення,   господарств, безпосередньо на ринках у межах  регіону  та  поза  ним,  а  також здійснюють торгівлю за цінами, зважаючи на попит та пропозицію.

1.7. Спеціалізація   ринку   визначається   за   переважаючою частиною  торгової  площі  (або  кількості  торгових  місць),   що відведена для торгівлі окремими видами товарів.  За спеціалізацією ринки підрозділяються  на:  продовольчі  (сільськогосподарські  та інші продовольчі),  непродовольчі (речові, автомобільні, книжкові, квіткові,  тварин  та  зооринки,  будматеріалів,  запчастин,  інші непродовольчі) та змішані.

1.8. Торгове   місце   –   площа,  відведена  для  розміщення необхідного  для  торгівлі  інвентарю  (вагів,  лотків  тощо)   та здійснення  продажу  продукції з прилавків (столів),  транспортних засобів,  причепів,  візків (у тому числі ручних),  у контейнерах, кіосках,  палатках  тощо.  До торгових місць на ринках не належать магазини та об’єкти ресторанного господарства.

Кількість  торгових  місць  визначається  за  документами (на підставі  затверд-женого  проекту,  технічного  паспорта  та  інших документів  ринку),  а  при  відсут-ності  останніх – розрахунковим шляхом,   враховуючи,  що  одному  торговому  місцю,  як  правило, дорівнює  один погонний метр стола чи прилавка (або довжина одного робочого  місця,  встановленого  на  даному  ринку).  При  продажу продукції (товарів) з транспортного засобу, причепу, візка, у тому числі  ручного,  у кіосках, палатках, контейнерах тощо кожне з них враховується  як  торгове  місце. У кіосках, палатках, контейнерах показується  кількість  наявних  торгових  місць, на яких фактично здійснюється  торгівля  {Абзац  другий  пункту  1.8 розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету статистики N 364 (z1050-08) від 03.10.2008}