ОПОРА зафіксувала “чорний піар” проти одного з кандидатів на посаду міського голови Тульчина

0
415

У Вінницькій області зафіксовано матеріали з ознаками «чорного піару» проти одного з кандидатів на посаду міського голови Тульчина. Про це повідомляють спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА.

У місті Тульчин Вінницької області було зафіксовано розповсюдження листівок, які містять ознаки «чорного піару» проти Валерія Весняного. Він балотується на посаду міського голови від політичної партії ВО «Батьківщина», крім того він є чинним міським головою. На запитання громадського спостерігача, чи буде пан Весняний звертатися до правоохоронних органів, кандидат відповів, що він нікуди не звертався і не планує.

Громадянська мережа ОПОРА звертає увагу учасників виборчого процесу, що ч.5 ст.60 Закону України «Про місцеві вибори» забороняється розповсюдження завідомо недостовірних відомостей про кандидата, політичну партію або її місцеву організацію – суб’єкта виборчого процесу, а також розповсюдження завідомо недостовірної інформації про підтримку певного кандидата або місцевої організації партії іншими кандидатами, політичними партіями або їх місцевими організаціями.

Крім того, розповсюджені матеріали не мали вихідних даних. Згідно з ст. 56 ч.1,2 ЗУ «Про місцеві вибори», до друкованих агітаційних матеріалів належать плакати, стенди, листівки, постери, інша друкована продукція з написами, що стосуються передвиборної агітації, а також матеріали, що розміщуються на носіях зовнішньої реклами. Друкований агітаційний матеріал повинен містити відомості про замовника та установу, що здійснила друк, його тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск. Розповсюдження друкованих агітаційних матеріалів без зазначених відомостей забороняється.

Також згідно з ст.56 ч.4 ЗУ «Про місцеві вибори», плакати, стенди, листівки та інші друковані агітаційні матеріали (крім матеріалів, що розміщуються на носіях зовнішньої реклами) розміщуються лише у місцях, визначених і обладнаних місцевими органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування не пізніш як за 45 днів до дня голосування.

Наявність вихідних даних дає можливість відстежити, скільки коштів було витрачено на виготовлення друкованих матеріалів, адже вони мають бути надруковані за рахунок виборчого фонду кандидата, а не власним коштом, що заборонено діючим законодавством.

У той же час, у статті 212 Кодексу України про адміністративні правопорушення йдеться: «Виготовлення або замовлення виготовлення під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, або у яких така інформація означена неправильно чи неповно, – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від десяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від п’ятдесяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Розповсюдження (рознесення, вивішування, роздавання) під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, або у яких така інформація означена неправильно чи неповно, а так само організація такого розповсюдження – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від двадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».

Джерело: Vinbazar.com